Investitorii încă se rătăcesc în pădurea de taxe

Publicat de Mihai

Investitorii încă se rătăcesc în pădurea de taxe
Ovidiu Nicolescu: Salutăm desfiinţarea celor 189 de taxe, dar acesta este, încă, un pas foarte micUnimpresa: Din peste 480 de taxe şi impozite, doar 7 aduc 92% din veniturile încasate la buget statuluiRestul nu fac decât să îngraşe Agenţiile din subordinea Guvernului şi să dea bătăi de cap întreprinzătorilor
CNIPMMR îşi exprimă întreaga susţinere pentru implementarea şi dezvoltarea măsurilor de reducere a poverii administrative şi fiscale a IMM, considerând că desfiinţarea, reducerea sau comasarea celor 189 de taxe şi tarife nefiscale este un prim pas foarte necesar şi lăudabil, dar care trebuie continuat, amplificat şi cu preferinţă pentru taxele şi tarifele aplicate agenţilor economici, a declarat, ieri, preşedintele Consiliului Ovidiu Nicolescu. ''Salutăm măsura Guvernului privind desfiinţarea celor 189 de taxe, dar acesta este, încă, un pas foarte mic. Ceea ce a început Guvernul trebuie continuat neapărat şi amplificat. Considerăm că simplificarea poverii administrative şi fiscale a IMM este absolut necesară, mai ales în această perioadă de încetinire a creşterii economice şi de criză financiară”, a declarat Ovidiu Nicolescu. “Cele 189 de taxe desfiinţate reprezintă un procent de aproximativ 39%, care este într-adevăr unul semnificativ, dar încă nu de ajuns pentru a simplifica povara fiscală a IMM'', a mai adăugat preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), în cadrul unei conferinţe de presă.
Bugetul statului este susţinut de 7 taxe
Totodată, preşedintele Unimpresa România, Stefano Albarosa, a ţinut să sublinieze faptul că în România majoritatea taxelor şi impozitelor nu fac absolut altceva decât să dea bătăi de cap firmelor şi să creeze şi mai multe probleme întreprinzătorilor. ''Nu cred că ştie cineva în afară de cei de la guvernare că 92% din veniturile încasate la bugetul statului sunt colectate doar de 7 taxe, restul, de peste 480 de taxe, contribuie la buget cu doar 8%. Nu cred că această situaţie este pe placul cuiva, pentru că foarte multe taxe aduc mai mult pierderi decât bani, deoarece costul de administrare a majorităţii taxelor presupune un efort financiar mult mai mare decât ceea ce se colectează în urma acestora'', a declarat Stefano Albarosa. În plus, preşedintele Unimpresa România a prezentat şi câteva măsuri pentru susţinerea activităţii IMM în România, iar cele mai importante, dar şi cele mai urgente sunt cele care trebuie să conducă la simplificarea radicală a Codului Fiscal. ''Reducerea numărului de taxe şi implicit reducerea documentelor contabile aferente acestora, ajungând astfel la un sistem simplu şi uşor de gestionat, ar fi principala măsură care ar ajuta mediul de afaceri în această perioadă mai delicată'', a explicat Stefano Albarosa.Reprezentanţii Unimpresa România au mai propus, de asemenea, şi măsuri care să susţină investiţiile productive şi obţinerea de credite pentru IMM, mai exact un credit fiscal de până la 75% din contravaloarea TVA investiţiilor productive, precum şi împrumuturi cu rate ale dobânzii mai reduse, dar şi măsuri care să susţină internaţionalizarea şi dezvoltarea economică.
Taxele trebuie adunate într-un singur site
Mai mult decât atât, preşedintele Consiliului pentru IMM a adăugat că România are nevoie de site generalizat cu toate autorizaţiile, licenţele şi avizele necesare unui întreprinzător, pentru a mai simplifica din birocraţia excesivă la care sunt supuşi. ''În scopul creşterii transparenţei pentru IMM şi eficientizării sistemului autorizării vrem realizarea unui site specializat, sub patronajul Guvernului, în care să fie publicate în mod obligatoriu toate informaţiile necesare obţinerii tuturor autorizaţiilor, avizelor, licenţelor şi permiselor necesare desfăşurării activităţii agenţilor economici, cu cuantumul taxelor, care să fie actualizat în permanenţă. Acest site ar ajuta la o mai bună funcţionare a activităţii agenţilor economici şi nu numai, deoarece nu cred că toţi întreprinzătorii ştiu să caute pe diferite site-uri câte autorizaţii sau câte avize trebuie să emită pentru afacerea sa'', a menţionat Ovidiu Nicolescu. În plus, acesta a adăugat că CNIPMMR solicită încă Guvernului implementarea şi generalizarea unui sistem electronic de depunere on-line a cererilor privind obţinerea autorizaţiilor, avizelor etc.
Integral in Curierul National